Vechtdallopers actief met Bevrijdingsvuurestafette
mei
4
2026
Vechtdallopers actief met Bevrijdingsvuurestafette
Voor het 5de jaar gaan een groep van de Vechtdallopers het bevrijdingsvuur ophalen vanuit Wageningen. Op maandagavond 4 mei werd er bij de herdenkingsdienst een krans gelegd en nadien gingen de 24 lopers met 4 busjes op weg naar Wageningen. Vanaf middernacht gaat het dan door diverse provincies weer terug naar Hardenberg. Het vuur wordt vanaf Wageningen brandend meegenomen om zo de herdenkings vlam in Gemeente Hardenberg te ontsteken: Opdat wij niet vergeten wat onze vrijheid betekend

